SEO

Vælg et frank bureau

SEO der skaber
placeringer og konverteringer

Vi knuselsker markedsføring på Google. Både fordi man med den rigtige strategi og spidse albuer kan møve sig til tops. Men især fordi der hele tiden er kunder i markedet, som stiller spørgsmål til udfordringer eller søger efter løsningen på et behov de har. SEO handler om at være i stand til at dukke op i toppen med svar på spørgsmålet eller en løsning på behovet. 

Den rigtige
SEO strategi

Vi mener, at SEO skal passe ind i jeres marketingmix som et fundament passer under en parcel villa. Er fundamentet for stort, er det spild af ressourcer. Er fundamentet for småt, risikerer man at både bryggers og børneværelse vælter. Derfor er det vigtigt at sikre, at der bliver lagt den rigtige strategi fra starten. 

Hos Be frank arbejder vi ikke med kasseformede pakker, som dit marketingmix skal presses ned i. Vi udarbejder strategier og samarbejder, som passer ind i jeres marketingmix og jeres planer for fremtiden.  I udarbejdelsen af en strategi kigger vi blandt andet på:

  • Målsætninger for en effektiv SEO indsats
  • Hvilke søgeord vi skal erobre
  • Samspillet med andre kanaler
  • Hvilke forretningsområder vi skal prioritere først

Herefter udarbejdes en søgeordsanalyse og konkurrentanalyse, keyword mapping og teknisk analyse samt udarbejdelse af et content map. Alt dette udgør vores strategi, som fortæller os, hvilke SEO-discipliner vi skal bruge flest ressourcer på og hvordan vi skal gribe det an.

De 3
hoveddiscipliner

Så snart strategien er på plads, handler det om at angribe de rigtige områder. Her er det vigtigt at mestre hoveddisciplinerne indenfor SEO.

Teknisk On-site nørderi

Vi har stort fokus på, at Google skal forstå jeres hjemmeside så nemt og hurtigt som muligt – selvfølgelig. Det gør vi blandt andet ved at arbejde ved at strukturere data, crawle for 404-fejl og duplicate content, hastighedsoptimere, arbejde med brugervenlighed, pagespeed og en masse andre tekniske tiltag på både jeres hovedsite og de landingssider vi ønsker skal rangere.

Kvalitetsindhold der skaber troværdighed

Så snart Google forstår din side med ovenstående nørderi, skal Google også vide, hvilke søgninger den skal matche jer med. Her kommer godt indhold ind i billedet. Vi udarbejder planer for hvad der skal produceres af indhold, og endnu vigtigere; hvem der skal producere det. Vi kan og vil hjælpe jer et godt stykke hen af vejen, men stiller også krav til jer som kunde. Godt skrevet indhold skal i lige så høj grad kunne være ambassadør for jeres brand, som jeres billeder, logo og øvrige fortællinger er. 

Derfor fokuserer vi hos Be frank på indhold, som først og fremmest skal skrives til mennesker som læser det, frem for maskiner, som crawler det. Indhold produceres ganske vist med et klart formål om at rangere i toppen af søgefeltet. Alligevel er det en priotitet for os, at det ikke spænder ben for andre vigtige formål. Det handler trods alt om at skaffe den rigtige trafik, tiltrække de rigtige kunder igennem rigtige content som rangerer og konverterer. 

Autoritetsskabende linkbuilding

Linkbuilding er en af de mest omdiskuterede discipliner i SEO, da der findes mange strategier, ja nærmest filosoffer om hvordan der bliver skabt de bedste resultater.  Hos Be frank arbejder vi med troværdighed frem for alt – især når det kommer til linkbuilding. Vi tror på, at det skaber den største værdi hos Google, giver jeres domæne den højeste troværdighed og dermed størst chance for en forlomme i søgefeltet. 

3-trins
raketten for SEO

1.

Skab synlighed

Skab synlighed ved høje placeringer på de rigtige søgeord – og altså ikke kun din bedste ydelse og den by du bor i. Det er nemlig vigtigt at være tilstede i hele kunderejsen. Fra tanke til handling. Fra din kunde begynder sine overvejelser, til de sidder klar med en ordre, bestilling eller forespørgsel hos jer.

2.

Skab besøgende

Træk trafikken fra de rette og relevante søgeord … Det handler ikke kun om at rangere i toppen. Det handler om at trække trafik i toppen. Det er derfor vigtigt, at du kommunikerer din virksomheds (eller produkts) USP’er allerede i søgefeltet, for at positionere dig bedst muligt.

3.

Skab konverteringer
Konvertér. SEO bør altid have et højere formål end placeringer og trafik. Høje placeringer på Google, er en mellemregning til det endelige mål; at få den besøgende til at tage en bestemt handling på din hjemmeside. Det kan være alt fra bløde konverteringer som tilmelding af nyhedsbrev eller webinarer til de mere hårde konverteringer som køb, bestil besigtigelse eller få tilbud.

Vælg et frank bureau

Klar til at indfri
dit digitale potentiale?